پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ رئیس کمیته‌امداد کشور، گفت: مردم نیکوکار خراسان‌جنوبی در مدت چهار ماهه امسال ۷۶۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، سیدمرتضی بختیاری در سفر به این استان و در دیدار با آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، اظهار داشت: مردم خراسان‌جنوبی در چهار ماهه امسال 766 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی اهدا کردند که این آمار در مدت مشابه 580 میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در خراسان‌ جنوبی، گفت: 42 هزار و 877 خانوار و 99 هزار و 531 نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

بختیاری با اشاره به حمایت از 2 هزار و 471 یتیم و 8 هزار و 2 فرزند محسنین افزود: مردم نیکوکار استان 84 میلیارد و 700 میلیون تومان سال گذشته به یتیمان کمک کردند و در چهار ماهه اول امسال این کمک 34 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به حمایت کمیته‌ امداد خراسان‌جنوبی از 18 هزار و 949 دانش‌آموز و 974 دانشجو ادامه داد: 410 نخبه تحت حمایت این نهاد هستند که حمایت‌های ویژه‌ای از آنها در دستور کار است.

رئیس کمیته امداد کشور، راه‌اندازی موسسه رز (راه زندگی) با بهره‌گیری از مشاوران مجرب در کنار مددکاران، اعزام به اردوهای زیارتی مشهد و کربلا، برگزاری طرح یاس و غیره را از فعالیت‌های حوزه فرهنگی این نهاد برشمرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان گفت: در حوزه اشتغال خراسان‌جنوبی موفقیت‌های خوبی را به دست آورده از 5 هزار و 778 سهمیه اشتغال استان در سال گذشته 4 هزار و 326 محقق شده است.

بختیاری سهمیه اشتغال امسال خراسان‌جنوبی را 3 هزار و 180 نفر اعلام کرد و افزود: سرانه پرداختی تسهیلات با توجه به تورم موجود از 100 میلیون تومان به 150 میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه جشن خودکفایی 2 هزار و 136 مددجوی خراسان‌جنوبی سال‌گذشته برگزار شد افزود: برای خودکفایی این عزیزان سه شرط تغییر دهک بعد از ارائه تسهیلات، گذشت 18 ماه از تسهیلات و بالاتر بودن درآمد از حداقل حقوق مدنظر است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن محرومان هم در خراسان‌جنوبی اقدامات بسیار خوبی انجام شده طوری که در چهار ماهه امسال 777 واحد مسکونی احداث، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 445 واحد بوده است.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان نیز ر این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: به هر حال حق پیروز است، به خصوص جریانات آخرالزمانی به گونه‌ای است که دشمنان هرچه جنایت بیشتر کنند، به رسوایی آنها و نابودی سریع آنها کمک می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد حضرت امام (ره)هم جزء نهادهایی است که در راستای انقلاب هر روز بهتر از گذشته و موفق‌تر از گذشته عمل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی تاکید کرد: این پیش دستی مردم خراسان‌ جنوبی در راه خیر بسیار ارزشمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha